Dev Şirketler Tarafından Yapılmış 10 Şaka!
1 Nisan’da sadece şahıslar değil dev şirketler de şaka yapıyor. Şimdiye kadar bir çok kurumsal önemli marka 1 Nisan’a renk kattı. Bunların bazılarına denk gelmiş hatta siz de inanmış olabilirsiniz. Bu sebeple günümüzde hala o şakalar hatırlanır. Bu aynı zamanda markalar için iyi de bir reklam çalışması anlamına gelmektedir. O yüzden iyi çalışılmış reklamlardır. BU yıl 1 Nisan’da benzer şakalar görürmüyüz bilinmez fakat geçmişteki 10 en iyi şakayı sizler için sıraladık.
1- BBC SPAGETTİ ŞAKASI
Spagetti tarihi çok eskiye dayanıyor olsa da bir dönem bir çok kişi tarafından bilinmiyordu. Spagetti’yi bilmeyen ülkelerden biri de İngiltere. O yıllarda BBC bir görsel paylaşıp spagetti hasatı toplayan insanlar olarak not düştü. Oysa fotoğrafta herhangi bir hasat toplama yapılmıyordu. İngilizler bunu gerçek sanarak BBC’ye ulaşıp spagetti ağacının nasıl yetiştirildiğini öğrenmek istedi. Tarihin en iyi şakası BBC takipçilerini bu sebeple o dönem fazlaca kızdırmıştı.
———
2- BURGER KİNG’DEN SOLAKLARA ÖZEL MENÜ
Buna kim inanır ki? Burger King geçtiğimiz yıllarda reklam amaçlı bir reklam sundu. Bu reklamda solaklar için Big Mac sandviç olduğu söylendi. Ardından bir çok solak kişi Burger King şubesine giderek solaklar için özel oluşturulmuş Big Mac sandviç ve menülerden istedi. Aldıkları yanıt ise onları hayal kırıklığına uğratmıştı.
———
3- BBC’DEN UÇAN PENGUEN ŞAKASI
BBC, 2008 yılında çekmiş olduğu bir videoda küresel ısınmaya vurgu yapmıştı. Bu video içerisinde penguenler ise şaka aracı oldu. Evrimin Mucizeleri ismiyle gerçekleştirilen programda penguenlerin uçabilme yetenekleri olduğunu söylemiş ve teknolojiyi kullanarak bunu gerçeğe dökmüştü. Oysa öyle bir şey mümkün değildi fakat bir çok kişi buna inandı ve penguenlerin uçabildiğini düşünmeye başlamıştı.
———
4- STARBUCKS BARDAK ŞAKASI
Şakadan öte müşterileri trollediğini de söyleyebiliriz. Starbucks üzerinde çalıştığı reklam projesinde müşterilerin tercihlerine ve isteklerine kulak verdiklerini belirterek farklı boylarda bardaklar oluşturdu. Mikra ve Plenta isimli farklı boylara sahip bardaklar daha küçük ve daha büyük boy bardak isteyenlere özeldi. Mikra neredeyse bir yudumda bitecek kadar küçük, Plenta ise adeta bir kova kadar büyüktü. Kimse bu boyutları tercih etmeyecekti fakat Starbucks bu şaka ile müşterilerini trollemişti.
———
5- KENDİ YASALARINA İNANDIRAN JOHN DVORAK
Ünlü yazarları takip eden çok sayıda insan var. Bazıları ise iyi bir kitleye sahip. Söyledikleri her şeye inanmak oldukça mümkün. John Dvorak isimli yazar 1994 yılında yeni yasalar ile ilgili bir kaç asılsız şey yazdı ve yeni yasada olacağını bildirdi. Oysa gerçek payı yoktu. Sarhoşken internete girilmeyecek ve sex temalı konuşmalar yapılmayacaktı. Bu yazıya bir çok kişi inanmış ve destek olmuştu fakat gerçeği yansıtmayan bir yazıydı.
———
6- TACO BELL’DEN SATIN ALMA ŞAKASI
Amerika’nın Philadelphia şehrinde bulunan Özgürlük çanı için Taco Bell firması o çanı aldıklarını açıkladı ve buna bir çok kesim inandı. Bu satın almayı bir çok gazetede de yayımlayan Taco Bell’e inanmayan neredeyse hiç kimse kalmamıştı. Gerçek olmayan bu şaka sonucu çok sayıda kişi gereksiz şekilde itiraz işlemleriyle uğraştı.
———
7- BURGER KİNG’DEN ÇİKOLATALI BURGER
Burger King şaka yapmayı seviyor olsa gerek tek bir şakayla yetinmedi. 2018 Yılında kadınlara özel çikolatalı burger çıkarttığını duyurdu. Chocolate Whopper isimli sandviçi yemek için ise çok sayıda kişi Burger King şubesine gitti. Kimi ise evine sipariş etmek istedi. Burger King ikinci kez hayal ürünü satmayı başarmıştı.
———
8- HAMİLELİĞİN 5 AYA İNECEK OLMASI
Adeta askerlik süresi edasında yapılan bu haber geçtiğimiz yıl AA tarafından da yayımlanmıştı. İsviçreli bilim adamları anne karnında bebeğin gelişimini en hızlı kılan buluşu hayata geçirmeye hazırlandığı bildirilmişti. Gerçeklik payı olmayan bu haber sonrasında bir çok kadın hamile kalmaya daha sıcak bakmaya başlamıştı. Kimileri ise sakıncalı olacağını düşündüğü için uzun dönem hamile kalmayı tercih ettiğini söylemişti.
———
9- İŞ YERİNİ EVE DÖNÜŞTÜRME ŞAKASI
Electrolux’ün şakası ise pek komik değil fakat şakanın bir kişiye yapıldığını düşündüğümüzde o kişi için bir hayli enteresan bir durum yaratıyor. Electrolux, bir kadının iş yerini o gelmeden önce evinin birebir aynısı haline getiriyor. İş yerine gelen kadın ise büyük bir şaşkınlık içerisinde. Tek değişiklik ise Electrolux marka bir çamaşır makinesinin odaya ilave edilmesi. O da şakanın amacı olan reklamdan kaynaklı diyebiliriz.
———
10- buuON
Şirketler şaka yapma konusunda çok da girişimci değil. Sadece bir kaç markanın yıllardır şaka yaptığı görülüyor. Biz de bu listenin 10.’sunu bulamadık. Eğer bildiğimiz bir şirket tarafından bir şaka varsa ve bu listenin 10. sırasında ona yer vermek istiyorsanız iletisim@buuon.com.tr mail adresine iletmeniz, o şakanın sistemde yayınlanmasına yardımcı olacaktır.